Expositie in Kernhem groot succes

“Oud Ede Verbeeld” in eerste weekend al ruim 200 bezoekers!

Zaterdag 16 juli werd de expositie geopend door de wethouder Karin Bijl. Samen met de voorzitter van het Historisch Museum Ede, Henk Beukhof, luidden zijn samen de luidklok in Huis Kernhem. https://youtu.be/KohEqSuqjII

De genodigden voor de opening waren erg enthousiast en door de herkenning van de schilderijen kwamen de verhalen al snel los.

Vanaf 12.00 uur ging de expositie open voor publiek.

Hierbij de reactie van een gastvrouw: “de reacties op de schilderijen zijn overweldigend. Mensen komen met hele verhalen bij je. Mijn oma heeft nog daar gewoond. Ik zat als klein kind nog op deze tak van de boom te schommelen. Er was zelfs iemand speciaal uit Zeeland gekomen, omdat hij in Kernhem gewoond heeft tijdens zijn opleiding op de landbouw Hogeschool. Twee nieuwe bewoners uit de gemeente Ede uit Limburg gebruikten de expositie als “inburgering”.

Ga zo maar door, één brok van herkenning voor de mensen. Heel inspirerend om al die reacties te horen, dus absoluut niet saai om gastvrouw te zijn”.

Een groot compliment, want dit zijn de reacties waarop we gehoopt hadden.

Tot 31 juli is de expositie in de weekenden van 12.00-17.00 uur nog te bezoeken.

Vergelijkbare berichten