Geschiedenis ENKA in beeld en tekst siert de vuilcontainers van OP ENKA

De wijk OP ENKA in Ede heeft een rijke geschiedenis. De bakstenen schoorstenen, de poorten en andere gebouwen herinneren aan de geschiedenis van de ENKA-fabriek.

De bewoners Raymond van Rooijen, Kees de Bruijn en Jack Reinders namen het initiatief om het verhaal van de ENKA fabriek te vertellen op de vuilcontainers in de wijk.

Ze voorzagen het bovengrondse deel van de containers van prints met historische foto’s. Bewoners, kinderen en passanten kunnen zien en lezen wat zich vroeger afspeelde in deze wijk.

Een folder met de wandelroute langs deze containers is verkrijgbaar op diverse punten in de wijk en in Ede-Centrum, zoals in Cultura, op de 2e verdieping bij Cultura Erfgoed.

De foto’s komen uit deels uit de collectie van het Historisch Museum Ede, die ook bijgedragen hebben aan de teksten.

Vergelijkbare berichten