Expositie in Huis Kernhem

Het Historisch Museum Ede verzorgt In Huis Kernhem een expositie met als thema Vakmanschap. Dit wordt verbeeld met schilderijen, tekeningen, foto’s en voorwerpen afkomstig uit de collecties van de Vereniging Oud Ede en het Gemeentearchief Ede. Het gaat daarbij om werken van uiteenlopende Edese kunstenaars, die tal van (oude) beroepen hebben geschilderd of getekend. Daarnaast zijn er fraaie foto’s die een goed beeld van de vakman en zijn werk geven. Dit alles wordt aangevuld met gereedschappen, die op de foto’s, tekeningen en schilderijen worden getoond.

Het Historisch Museum Ede houdt de geschiedenis van Ede op eigentijdse levend, waarbij men zich richt op een verhaal dat men wil vertellen, om daar dan de voorwerpen bij te zoeken.

Den tentoonstelling is vanaf zaterdag 15 juli om 12.00 uur gratis te bezoeken.

Voor meer informatie, kunt u kijken op de agenda van huis Kernhem: https://www.huiskernhem.nl/agenda/

15 - 30 jul 2023
Verlopen!