Expositie: 100 jarig bestaan van Vereniging Oud Ede

De Vereniging Oud Ede is opgericht in 1924 en bestaat in 2024 100 jaar. Zij stelt zich ten doel: het onderzoek van archieven en gedrukte bescheiden naar alles wat betrekking heeft op het ontstaan en de geschiedenis van de dorpen (kerken en buurten) van het ambt en van de gemeente Ede. De VOE verzamelt en bewaart van alles wat van belang kan worden geacht voor en betrekking heeft op de geschiedenis van Ede. De VOE tracht dit doel ook te bereiken door de resultaten van dat onderzoek te publiceren en de genoemde voorwerpen te bewaren.

Samen met de Vereniging Oud Ede organiseren wij in Huis Kernhem een expositie, waarbij aandacht wordt besteed aan het ontstaan van de Vereniging Oud Ede, de activiteiten en er worden een aantal mooie en bijzondere collectiestukken tentoongesteld.

de tentoonstelling in Huis Kernhem is in de maand juli. Zij zijn geopend op zaterdag en zondag.

dagen

uren